Hoe hou je iedereen Into Green?

Het project Into Green is afgerond in het voorjaar van 2014 en dus staat dat nu bij de online projecten. Maar, het is inmiddels een jaar later, maar ben nog steeds betrokken bij  dit online magazine en haar sociale media. Wat doe ik er nog en waarom vind ik het zo interessant?

Van project naar online begrip

Ik keek vanmorgen even bij ons Twitter account en hier zie je dat dat wat we wensten hard aan het gebeuren is.

 

twitterscreenshot Into Green

Omdat steeds meer mensen Into Green als een begrip beginnen te zien, wijzen ook steeds meer mensen ons via sociale media of mail al op mooie groene projecten zodat wij deze weer verder door kunnen geven aan onze fans en zodat onze fans die weer door kunnen geven aan hun achterban. Zo hebben we het destijds bedacht en zo blijkt dit concept  steeds meer te gaan werken. Hoe meer fans we krijgen, hoe sneller dit proces zich voltrekt. Into Green raakt nu bijna de 1000 volgers op Twitter en de 500 fans op Facebook, zodra die grenzen zijn gepasseerd zal de snelheid van de groei waarschijnlijk nog verder oplopen.

Dit zijn geen enorme aantallen. Maar met de mensen die ons volgen is enorm veel positieve interactie. Ook offline wordt Into Green steeds vaker gevraagd om te spreken, of te presenteren. De fans van Into Green zijn actieve en echte fans van het onderwerp ‘meer groen in huis, kantoor, school of zorginstelling’. Of ze nu uit de de achterban van kwekers, handelaren in planten of bijvoorbeeld interieurbeplanters afkomstig zijn, of dat ze werkzaam zijn in het onderwijs, de zorg, de overheid. En dat is dan dus ook de belangrijkste reden van bestaan: om onze fans materiaal te geven waarmee zij andere mensen kunnen enthousiasmeren of ‘besmetten’. Want we zijn ervan overtuigd: als wij van WC eend zeggen dat WC eend zo goed is, dan gaat het bij wie dan ook het ene oor in en het andere oor uit. Als een van mijn vrienden WC eend aanraadt, dan blijft het ergens hangen. Als twee vrienden het doen, ga ik het anderen aanraden.

Groei naar offline geloofwaardigheid en transparant verdienmodel

Het project is dus voorbij, er is vorig jaar extra geld bij elkaar gebracht om de basis van Into Green, zoals het project het heeft opgeleverd, nog 2 jaar te kunnen laten bestaan en om het te laten doorgroeien naar een online platform met offline bijeenkomsten, dat kan bestaan op basis van een eigen verdienmodel. Het dagelijks werk heb ik  nu overgedragen naar een opvolger en ik heb voor dit jaar de rol gekregen om vorm te geven aan het verdienmodel, of beter: ettelijke kleinere verdienmodellen. Het wordt hier de uitdaging om niet alleen te verdienen, maar om het ook zo te doen dat de kwaliteit van Into Green intact blijft. Anders gezegd: hoe voorkom je dat Into Green vol met betaalde content komt te staan, maar ook: hoe zorg je dat er wel geld binnenkomt om het niveau te kunnen bewaken. Allebei is belangrijk en daar moet je een goed midden in vinden en vervolgens weten te handhaven. Ik ben dus hard op zoek  naar gezonde vormen van financiering, terwijl ik het belang van een kwalitatief interessante boodschap  blijf bewaken. Want dat is waar de hele achterban wel bij vaart en achter kan staan en natuurlijk waar de vele doelgroepen van Into Green ook werkelijk wat aan hebben.

Bekijk Intogreen.nl

 

By | 2015-11-06T21:16:01+00:00 maart 30th, 2015|Reacties uitgeschakeld voor Hoe hou je iedereen Into Green?

About the Author: