Twee jaar hebben we er aan gewerkt, net voordat ik naar Bex*communicatie ging was ook de internationale versie af en ik ben nog geen maand weg, of de prijzen rollen binnen. De Coolwidget heeft de SIDN award voor kennisoverdracht in de digitale omgeving gewonnen.

de winnaars van de SIDN awards 2011

Fotografie Leon Huijssoon

Gelukkig was ik erbij, want -toeval bestaat niet- Bex had de .NL campagne bedacht, dus kreeg ik zomaar een uitndodiging voor het 25 jaar NL congres. De hele middag heb ik iedereen verteld dat ik niet dacht dat we een kans maakten, want niemand had ons van te voren gebeld. Des te gekker is het om dan op zo’n podium te staan, starend in de koplampen van veel te fel podiumlicht en dan te horen dat jouw project een winnaar is. Ik had het nog niet eerder meegemaakt, maar het smaakt naar meer.

Je voelt je direct heel blij, maar kan er tegelijkertijd ook niks mee. Het is leuk en tegelijkertijd een rare hap lucht, zo’n prijs. Maar, de echte benefits zaten hem in de naweeen. Het werkt sociaal-publicitair namelijk echt erg goed. Men houdt van prijswinnaars. Ik heb nog nooit zoveel retweets gehad als afgelopen vrijdag. 3 in 2 minuten. Ook anderen gingen naar mij en over mij tweeten  en in no time schoot mijn Kloutscore omhoog. Ik ben ineens een influencer. Isn’t that great!